E-support versus de telefonische helpdesk

Ondersteuning via e-mail
De support wordt zoals gezegd verzorgd door de ontwikkelaar zelf. Alleen via e-mail is dit praktisch mogelijk.

In plaats van een telefonische helpdesk
Bij de meeste andere softwarebedrijven zult u uw vragen en problemen moeten voorleggen aan een helpdeskmedewerker. Deze functionaris is er in eerste instantie om de ontwikkelaar vrij te houden van vragen en problemen van gebruikers. Vooral als er veel problemen zijn, is dit de enige manier om nog aan herstel van fouten en doorontwikkeling toe te komen. Of dit voor u als klant de beste oplossing is, is de vraag. De kennis van de helpdeskmedewerker is beperkt, als ook zijn invloed op de software.

E-mail is echt handiger dan telefoneren, ook voor u!

Geen doorverwijzingen, geen navragen en terugbellen
Gebruik van voorbeelden, afbeeldingen en bijlagen  
Terugbellen bij afwezigheid is niet nodig
Een urgent probleem krijgt sneller een antwoord of oplossing
U kunt in afwachting van een antwoord verder met de rest van uw werk
..en er weer mee verder als het u uitkomt
Het antwoord kan rustig worden (na)gelezen in uw eigen tempo